~*¤ô§ô¤*~ شباب برشوم ~*¤ô§ô¤*~
اهلا بكم زوارنا الكرام تشرفنا بزيارتكم ونتمنى التفاعل منكم

~*¤ô§ô¤*~ شباب برشوم ~*¤ô§ô¤*~

شباب برشوم
 
الرئيسيةالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 كيف تتعامل مع شخص يكذب عليك وانت تعل

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Zico Ali
المدير
المدير
avatar

المساهمات : 4364
السن : 30
الجنس : ذكر
الابراج : الحمل
المزاج : الحمد لله 100فل
الموقع : شباب برشوم
تاريخ التسجيل : 01/01/2009
الهوايه : النفس تجذع ان تكون فقيره , والفقر خير من غنى يطغيها وغنى النفوس هو الكفاف فان أبت فجميع مافى الارض لا يكفيها .......

مُساهمةموضوع: كيف تتعامل مع شخص يكذب عليك وانت تعل   الأربعاء أكتوبر 14, 2009 4:43 am


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..




الكذب ..


كيف تتعامل مع شخص يكذب عليك وانت تعلم




اود ان اطرح عليكم :



* كيف تتعامل مع شخص يكذب عليك .. وانت تحب هذا الشخص ?


* هل سوف تواجهه وتقول له انت كذااااااااااب؟


* هل ستوحي له انك صدقت كلامه وان تعرف انه يكذب لكي لاتخسره ؟


*
لماذا يكذب هذا الانسان على شخص يحبه ويعلم ان من معه ايضا انه يحبه ..
وعزيز عليه ؟ هل لانه يوجد نقص في هذا الانسان يتيخل انه يجد ماينقصه
عندما يكذب ؟؟ ويكذب على من على اعز الناس له ؟





باأنتظــآر ارآئكم



قلوبنا تعيش...
لأن الأمل وراء الجبل..
والشمس قادمة..
والليل سيرحل
وإن أمطرت السماء بغزارة
فإن السيول ستجف يوما ما
وإن عصفت الرياح شديدة
فستهدأ بعد لحظات

قلوبنا تعيش...
لأنها غدا ستموت..
وسترحل ..وتهاجر..
وسيبكيها من أحبّنا..
وتبكينا الليالي التي عشنا معها طويلا..
ولتبقى أسماؤنا في صفحات الأيام..
وتبقى حروفنا منقوشة في دفاتر الذكريات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمود أحمد
مشرف
مشرف
avatar

المساهمات : 256
تاريخ التسجيل : 01/08/2009

مُساهمةموضوع: رد: كيف تتعامل مع شخص يكذب عليك وانت تعل   الخميس أكتوبر 15, 2009 11:29 am

عندما يعتمد الأنسان على الكذب
هذا يعنى أنه فقد الثقة بنفسة وبمن حولة
عفانا الله وإياكم من سوء الخصال

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
someone
عضو مميز
عضو مميز
avatar

المساهمات : 2329
الجنس : ذكر
العنوان : some where in barshomian united kingdom
المزاج : مع نفسي
الموقع : خط نص مهاجم
تاريخ التسجيل : 16/08/2009

مُساهمةموضوع: رد: كيف تتعامل مع شخص يكذب عليك وانت تعل   الخميس أكتوبر 15, 2009 2:10 pm

لو حد كدب عليا غالبا هواجهه بس مش هاحاول اضغط عليه واحرجه أوي .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نور الحياه
مشرف
مشرف
avatar

المساهمات : 405
السن : 29
الجنس : انثى
الابراج : الدلو
تاريخ التسجيل : 23/09/2009
الهوايه : faculty of law

مُساهمةموضوع: رد: كيف تتعامل مع شخص يكذب عليك وانت تعل   الخميس أكتوبر 15, 2009 3:00 pm

بصراحه انا اتحطيت فى الموقف ده قبل كده بس سكت عشان الاحراج لكن لما زاد عن الحد واجهت وقولت
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Zico Ali
المدير
المدير
avatar

المساهمات : 4364
السن : 30
الجنس : ذكر
الابراج : الحمل
المزاج : الحمد لله 100فل
الموقع : شباب برشوم
تاريخ التسجيل : 01/01/2009
الهوايه : النفس تجذع ان تكون فقيره , والفقر خير من غنى يطغيها وغنى النفوس هو الكفاف فان أبت فجميع مافى الارض لا يكفيها .......

مُساهمةموضوع: رد: كيف تتعامل مع شخص يكذب عليك وانت تعل   الخميس أكتوبر 15, 2009 3:53 pm

لا انا بخلينى معاه لحد الاخر
علشان مسيره يوقع نفسه بكلامه
وكمان بيبقى مكشوف اوى
وطول عمر الكدب وملوش رجلين وسهل انه يقع
بس الاخر لما يخلص كلامه بقوله انت بتعمل كده ليه يعنى
وهتستفاد من دا كلو ايه
هيلاقى نفسه رجع تانى عن كلامى
بس بيرجع يكدب تانى
ههههههههههههههههههههه
اصل اللى فى عاده مبيسبهاش



قلوبنا تعيش...
لأن الأمل وراء الجبل..
والشمس قادمة..
والليل سيرحل
وإن أمطرت السماء بغزارة
فإن السيول ستجف يوما ما
وإن عصفت الرياح شديدة
فستهدأ بعد لحظات

قلوبنا تعيش...
لأنها غدا ستموت..
وسترحل ..وتهاجر..
وسيبكيها من أحبّنا..
وتبكينا الليالي التي عشنا معها طويلا..
ولتبقى أسماؤنا في صفحات الأيام..
وتبقى حروفنا منقوشة في دفاتر الذكريات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
فتاكات
مشرف
مشرف
avatar

المساهمات : 1213
الجنس : انثى
تاريخ التسجيل : 06/10/2009

مُساهمةموضوع: رد: كيف تتعامل مع شخص يكذب عليك وانت تعل   الخميس أكتوبر 15, 2009 8:09 pm

بالنسبه ليه لو اكتشفت انه كذاب او بيحاول يكذب عليه

هبعد عنه تماما لان الكذب اسؤ حاجه تعيب الانسان اكثر حاجه تسبب مشاكل

واكيد هواجهه بس بطريقة بطريقه غير مباشره ودايما الى بكذب بيغلط فى الكلام من

غير ما ياخد باله


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Zico Ali
المدير
المدير
avatar

المساهمات : 4364
السن : 30
الجنس : ذكر
الابراج : الحمل
المزاج : الحمد لله 100فل
الموقع : شباب برشوم
تاريخ التسجيل : 01/01/2009
الهوايه : النفس تجذع ان تكون فقيره , والفقر خير من غنى يطغيها وغنى النفوس هو الكفاف فان أبت فجميع مافى الارض لا يكفيها .......

مُساهمةموضوع: رد: كيف تتعامل مع شخص يكذب عليك وانت تعل   الجمعة أكتوبر 16, 2009 1:09 am

يسلم مروركو يا احلى واجمل اخوات ف الدنيا




قلوبنا تعيش...
لأن الأمل وراء الجبل..
والشمس قادمة..
والليل سيرحل
وإن أمطرت السماء بغزارة
فإن السيول ستجف يوما ما
وإن عصفت الرياح شديدة
فستهدأ بعد لحظات

قلوبنا تعيش...
لأنها غدا ستموت..
وسترحل ..وتهاجر..
وسيبكيها من أحبّنا..
وتبكينا الليالي التي عشنا معها طويلا..
ولتبقى أسماؤنا في صفحات الأيام..
وتبقى حروفنا منقوشة في دفاتر الذكريات
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الزملكاوى الاصيل
مشرف
مشرف
avatar

المساهمات : 718
السن : 27
الجنس : ذكر
العنوان : اساءلوا وانتوا تعرفوا الف مين يدلك
الابراج : الحمل
المزاج : جميل
الموقع : بلدنا وسط جيرانا وحبايبنا
تاريخ التسجيل : 25/10/2009
الهوايه : فى شركة الحرم المكى

مُساهمةموضوع: رد: كيف تتعامل مع شخص يكذب عليك وانت تعل   الخميس أكتوبر 29, 2009 3:04 pm

انا بردة حصلى الموفف دة وحصلى كتير بس بقى من عادتى انى انا بعرف اللى قدامى ان كان صا دق ولا كاذب وزبعرف الحمد للة ولما بعرف انى اللى فدامى بيكذب عليا بقوم قا يل فى دماغى سيبة ما تحرجوش وهاودة علشان ما اكسفوش بعد ما بخلص كلامة اقولة اة اة ما شى عايز حاجة انا ماشى سلام انا مش بقول لكم انا بقول لصحبى اللى بيكذب وعموما الكذب ما لوش اخر واللى بيكذب من الاول بيكذب طول عمرة هى دى بقت عادتة خلاص اتعود عليها بفى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
amr ezzat
المراقب العام
المراقب العام
avatar

المساهمات : 4351
السن : 26
الجنس : ذكر
الابراج : الجدي
المزاج : متفائل
تاريخ التسجيل : 17/08/2009
الهوايه : يوووووووووووه كتير اوى

مُساهمةموضوع: رد: كيف تتعامل مع شخص يكذب عليك وانت تعل   الخميس أكتوبر 29, 2009 3:10 pm

علشان كده انا بهاودك علطول




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://www.facebook.com/amrnasry
الزملكاوى الاصيل
مشرف
مشرف
avatar

المساهمات : 718
السن : 27
الجنس : ذكر
العنوان : اساءلوا وانتوا تعرفوا الف مين يدلك
الابراج : الحمل
المزاج : جميل
الموقع : بلدنا وسط جيرانا وحبايبنا
تاريخ التسجيل : 25/10/2009
الهوايه : فى شركة الحرم المكى

مُساهمةموضوع: رد: كيف تتعامل مع شخص يكذب عليك وانت تعل   الخميس أكتوبر 29, 2009 3:24 pm

مش قلتلك انت بتلغبط على المنتدى وما بتعرفش اللى بتقولة يعنى علشان ان بها ودك علطول على انى ان الكذاب يعنى على العموم شا كرين افضالك وبقولك نصيحة ابقى اعرف الكلام قبل ما تقولةوعلى العموم الحمد للة انا طول عمرة صادق
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
amr ezzat
المراقب العام
المراقب العام
avatar

المساهمات : 4351
السن : 26
الجنس : ذكر
الابراج : الجدي
المزاج : متفائل
تاريخ التسجيل : 17/08/2009
الهوايه : يوووووووووووه كتير اوى

مُساهمةموضوع: رد: كيف تتعامل مع شخص يكذب عليك وانت تعل   الخميس أكتوبر 29, 2009 3:40 pm

بقى انت برده اللى كنت بتقولى ان انا بغلط ومابعرفش انا بقول ايه

حتى بتفشر هنا برضه

طب ابقى شوف انا قلتلك ايه كويس

وقال ايه بتقولى نصيحة ان اعرف الكلام قبل ماقوله

يااااااااااااه دانت بتكلم نفسك بقى




الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://www.facebook.com/amrnasry
vetrinarian
برشومى مولعها
avatar

المساهمات : 271
تاريخ التسجيل : 16/07/2009

مُساهمةموضوع: رد: كيف تتعامل مع شخص يكذب عليك وانت تعل   الخميس نوفمبر 12, 2009 6:49 pm

والله الموضوع روعة يا زيكو ، بس ياعمرو انت ومحمود انا كل ما ادخل علي مشاركة الاقيكو مسكين في بعض ، هدو اللعب .
اما انا بأه فتقريبا كل يوم بيحصلي موقف زي كدة ، والكذب لا يأتي الا من أقرب الناس .
بس بتصرف حسب الشخص وحسب السبب اللي هو كدب علشانه ، بس في كل الاحوال انا بكره اني اي حد ميكنش صريح معايا مهما كان السبب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حماده السيد
برشومى متقدم
avatar

المساهمات : 450
السن : 30
الجنس : ذكر
العنوان : عندنا
الابراج : القوس
المزاج : ف حالي الحمد لله
الموقع : عندنا هناك
تاريخ التسجيل : 22/05/2009
الهوايه : اهو بلعب كوره

مُساهمةموضوع: رد: كيف تتعامل مع شخص يكذب عليك وانت تعل   الأحد نوفمبر 15, 2009 7:43 pm

كلنا بنكدب ومش فيه حد مش بيكدب ومش فيه حد يفهمني ويقنعني انه عمره ماكدب



بس



العيب والغلط الجامد اوي اني الكدب يزيد عن حده وتبقي صفه ف الانسان

ولما يبقي كدا

الناس هتنفر منه ومش هتحب تمشي معاه وان مشيت هيعملو بالمثل اللي بيقول

كلمة اها وحاضر بتريح

ومش تمسح مشاركتي يازيكو ,,,,,,,ومش عارف انت ليه مش عاجبك صراحتي ليه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
vetrinarian
برشومى مولعها
avatar

المساهمات : 271
تاريخ التسجيل : 16/07/2009

مُساهمةموضوع: رد: كيف تتعامل مع شخص يكذب عليك وانت تعل   الأحد نوفمبر 15, 2009 7:56 pm

اشطة عليك يا ايفا ، بتفق معاك يا باشا في كل اللي قلته ، بس اكيد اللي كدب مرتين ممكن يخليهم تلاتة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
memo
عضو مميز
عضو مميز
avatar

المساهمات : 219
السن : 28
الجنس : ذكر
العنوان : برشوم
الابراج : الحمل
تاريخ التسجيل : 17/10/2009

مُساهمةموضوع: رد: كيف تتعامل مع شخص يكذب عليك وانت تعل   الأحد نوفمبر 15, 2009 9:51 pm

فى ناس بتاخد الكذب كعادة وممارسة مش شرط انة بيكذب عشان خايف من الى قدامة وفى ناس تانية بتاخد الكذب على اساس الخروج من موقف تعرض لية وهيسبب لة الاحراج وقد يقسم برب العزة ان الموقف الذى يروية صحيح وهو يعلم انة خطا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
كيف تتعامل مع شخص يكذب عليك وانت تعل
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
~*¤ô§ô¤*~ شباب برشوم ~*¤ô§ô¤*~ :: منتدى الشباب :: حوارات شباب وسط الدرب-
انتقل الى: