~*¤ô§ô¤*~ شباب برشوم ~*¤ô§ô¤*~
اهلا بكم زوارنا الكرام تشرفنا بزيارتكم ونتمنى التفاعل منكم
اهلا بكم زوارنا الكرام تشرفنا بزيارتكم ونتمنى التفاعل منكم
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

شباب برشوم

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

هكذا نحن دائما

محمد يوسف البدوى
terminator
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
terminator
برشومى متقدم
terminator

المساهمات : 464
السن : 31
العنوان : على شط الترعة الكبيرة تلقينى موجود دايما
الابراج : الجدي
المزاج : عامل دماغ
الهوايه : حريف/لعب بلى

هكذا نحن دائما Empty
مُساهمةموضوع: هكذا نحن دائما   هكذا نحن دائما Icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 28, 2010 6:55 pm

عارف انى كنت قولت انى منسحب من المنتدى انا فى الوقت ده كنت على يقين من جوايا انى سبب انسخابى عندى حق فيه وان الايام هتثبت ده مع الوقت
والحمد لله حصل انى لما قولت فى وقت من الاوقات اننا نسيب خصوصيات الاعضاء ومنحاوليش نعيش دور كورومبو على الناس لان ده اكبر اساءة لحد بيحاول يكون ليه شوية خصوصية

تقريبا محدش كان موافقنى او قليل ومرتحش اللى كان مدايق من عدم معرفتى الا لما سيبت المنتدى ومبقتش ادخل

بس اهو مشكلة تاني بنفس الاسباب وفى ناس هتسيب المنتدى

ومع انى مكنتش متابع قوى بس انا ليا شوية تعليقات لبعض الناس هكتبها لكل واحد على حده بس من غير ماقول اسمه وكل واحد هيعرف اللى يخصه ان شاء الله

1- مش معنى انى اخبى حاجة عليك مش عاوزك تعرفها انى بستخف بيك او بشك فى زكائك او بقلل من شانك انا متاكد جدا انك زكى
وسدانى الاندفاع مش كويس وياريت تكفيك مرة واحدة عشان تتعلم من غلطتك مش لازم مرتين (سيب الناس فى حالها).(يا ترى دا ميييييين)

2-على فكرة نفسى اشوفك ماشى فى خط مستقيم خاص بيك متترددش وميكونش رايك هو نسخة طبق الاصل من اخر تعليق انت قريته فى الموضوع ومن السهل انك تغيره براى تانى اجدد انت قريته برده خلى لشخصيتك خطوط تحددها(يا ترى دا مين )

3-واذا حكمتم بين الناس فاحكموا بالعدل
ولا تغلل يديك الى عنقك ولا تبسطها كل البسط
ماشى ياباشا ونفسى لما حاجة تدايقك من حد صاحبك تيجى تقوله انت مدايقنى فى كذا وكذا ومتخبيش فى قلبك احراج منه لانه بيبان فى تصرفاتك ناحيته فى كذا حاجة (ياترى دا مين )

4-متحاسبش الناس على حاجة غلط عاملوها فى حقك كانو بيعملوها قبل كده وانت مابدتش اى استياء ساعتها لانك لو كنت خليتك جد شوية اكتر من كده كانو هيحطوا حد فى المعاملة معاك وكمان مش بالضرورة يكون امام مسجدنا اعلم فى الدين من شخص تانى درس اى حاجة تانية بمعنى ميمنعش ان المهندس يكون اعلم فى الدين من امام المسجد وحكم عقلك فى الحكم قبل ماتستند ليه وتاخد بيه وزووووووم(ياترى ده مين) متعاندش من غير سبب

5-عصبى جدا جدا جدا ويابنى حرام عليك اعصابك انا بحس انك ممكن تخنق اللى مدايقك بس بالرغم من كده كلامك منظم بس فيه ليك وقعات وممكن نقول انك عاقل متهور(ياترى مين ده)

6-الملاك البرىء حديث المدينة والمنتدى المعلوم لى المجهول للنااس الدبلوماسى الى ابعد حد البعيد عن اى مشاكل وكمان ساعات الفليسوف لو كان على المنتدى منه كمان اتنين كان بقى حاجة تانية بس كده احسن ان ميكونش فيه غير احد ما

بس دول اللى كنت محتاج اقولهم كلام بس مش معنى كده ان مفيش غيرهم يمكن اكمل بعدين

محمد يوسف البدوى
مشرف
مشرف
محمد يوسف البدوى

المساهمات : 2244
السن : 32
العنوان : اكيد فى برشوم
الابراج : السرطان
المزاج : مش تمام
الهوايه : طالب فى كلية السياحة والفنادق

هكذا نحن دائما Empty
مُساهمةموضوع: رد: هكذا نحن دائما   هكذا نحن دائما Icon_minitimeالثلاثاء سبتمبر 28, 2010 9:02 pm

انا اولا مكنتش عاوز اعلق لانى خايف من ردك لانى خدت انطباع عنك انك قاسى فى ردك لكن خلينا نتكلم شوية بصراحة
اولا انت لما انسحبت ويا عم احنا كنا غلطانين مش معنى كده انك تنسحب
ثانيا:طب الناس كانت عاوزة تعرفك وبعد كده الناس اتعلمت ليه متدخلش باسم تانى
ثالثا:فى هذا الموضوع ليه مش بتتكلم بصراحة زى ما كنت الاول ليه بتتكلم بالعموم او مش بتحدد
ولا علشان الاول مكنش حد يعرفك ودلوقتى فى ناس تعرفك وخايف على زعلها
رابعا:تقريبا انا عرفت مين الاعضاء بس مش عارف انا فيهم ولا لا؟ وياريت لو انا فيهم ياريت تقولى ايه اللى انت شايفه فى غلط وانا اوعدك انى مش هزعل او ارد عليك بغلط
اتمنى انك تجاوب بصراحة وبهدوء علشان فى حاجة تانية عاوز اكلمك فيها بس رد الاول وشكرا
someone
عضو مميز
عضو مميز
someone

المساهمات : 2329
العنوان : some where in barshomian united kingdom
المزاج : مع نفسي

هكذا نحن دائما Empty
مُساهمةموضوع: رد: هكذا نحن دائما   هكذا نحن دائما Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 29, 2010 3:09 am

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
هكذا نحن دائما 483890 هكذا نحن دائما 483890 هكذا نحن دائما 483890

الأول مرحب بيك تاني وسطنا وتنورنا كده دايما
انا ما عرفتش تقصد مين غير ف مرتين اتنين والباقي تخمين بس
واحدة بتاعت زووووم ودي واضحة
والتانية اللي حاسس انها ليا واللي فطستني م الضحك زي مانت شايف
وهارجع واقولك حاجة واحدة
.....

....... ها عرفتها ؟؟

...... أكيد عرفتها

نو كومنت pirat.

صحيح .... ابقى صحح الأية
ومرحب بيك كمان مرة .
amr ezzat
المراقب العام
المراقب العام
amr ezzat

المساهمات : 4351
المزاج : متفائل
الهوايه : يوووووووووووه كتير اوى

هكذا نحن دائما Empty
مُساهمةموضوع: رد: هكذا نحن دائما   هكذا نحن دائما Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 29, 2010 2:52 pm

هههههههههه ماشى ياترمو كلامك وصل خلاص

وانا عاوز اعترف بغلطى وبقول ان اول واحد تقصده هو انا

اما الباقى فانا عرفتهم كلهم من اول سطر

ويارب يهدينى كده واتخلص من الفضول ده

وشكرا ليك ياترمو على نصيحتك ومش زعلان منك خالص

بس انا زعلان قوى انك مابتدخلش المنتدى زى الاول
https://www.facebook.com/amrnasry
BESHOO
عريس المنتدى
BESHOO

المساهمات : 544
السن : 37
العنوان : برشوم الصغرى - طوخ - القليوبيه
الابراج : الجوزاء
المزاج : زى الفل
الهوايه : عامر جروب

هكذا نحن دائما Empty
مُساهمةموضوع: رد: هكذا نحن دائما   هكذا نحن دائما Icon_minitimeالأربعاء سبتمبر 29, 2010 5:37 pm

يا جماعه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انا مش هتكلم
خلوا المواضيع دى بينا وبين بعضنا !!!!!!!!!
terminator
برشومى متقدم
terminator

هكذا نحن دائما Empty
مُساهمةموضوع: رد: هكذا نحن دائما   هكذا نحن دائما Icon_minitimeالجمعة أكتوبر 01, 2010 3:27 pm

انا اولا مكنتش عاوز اعلق لانى خايف من ردك لانى خدت انطباع عنك انك قاسى فى ردك لكن خلينا نتكلم شوية بصراحة
اولا انت لما انسحبت ويا عم احنا كنا غلطانين مش معنى كده انك تنسحب
ثانيا:طب الناس كانت عاوزة تعرفك وبعد كده الناس اتعلمت ليه متدخلش باسم تانى
ثالثا:فى هذا الموضوع ليه مش بتتكلم بصراحة زى ما كنت الاول ليه بتتكلم بالعموم او مش بتحدد
ولا علشان الاول مكنش حد يعرفك ودلوقتى فى ناس تعرفك وخايف على زعلها
رابعا:تقريباانا عرفت مين الاعضاء بس مش عارف انا فيهم ولا لا؟ وياريت لو انا فيهمياريت تقولى ايه اللى انت شايفه فى غلط وانا اوعدك انى مش هزعل او اردعليك بغلط
اتمنى انك تجاوب بصراحة وبهدوء علشان فى حاجة تانية عاوز اكلمك فيها بس رد الاول وشكرا

بص يا يوسف انا مش قاسى فى ردى زى مانت قولت انا هقولك الفكرة فى الانطباع ده ايه الفكرة انى بحب اكون واقعى ومحبش الدبلوماسية وعمرى ماجامل حد وبقول اللى انا شايفه وحاسه بكل صراحه سواء كان راى غلط او صح فاول مبتجيلى الفمكرة بكتبها زى ماهيا بدون تجميل او مجاملة اما كونك انت فى اعضاء هنا بتدلعك وهى بترد عليك فالله يسهلك بس ممكمن انت تشوف ردى قاسى عشان كده ........

اما اولا انى انسحبت ليه فانا هقولك كان زمان الله يمسه يالخير الاستاذ سيد رجب بيقول جملة حلوة قوى مش عارف انت لحقته وسمعتها ولا لا بس انا كنت على اد مبخاف منها بس كان بتعجبنى قوى لان كان معناها مناسب للوقت اللى كان بيقولها فيه كان بيقول ايه بقى يا سيدى ومن غير زعل
(اذا ما ناديت فنادى حيا ولكن لا حياة لمن تنادى) وعينك متشوف الا النور تلاقى الفصل كله اتحول
فانا ساعتها كنت زهت من الكلام والمناقشة ومفيش حد مقنع قولت اسيبهم لما الايام تسبتلهم واهو حصل هههههههههه ببالغ ها بس بجد انا كنت بجادل بدون اى فايدة معاكو وزهقت

اما انى كنت ادخل باسم تانى فكان اللى حصل هيحصل تانى لانى لو كنت دخلت بالف اسم كنت هكتب كل اللى انا عاوزه من غير غير حاجة وكنت هعمل الابداعات برده وكنت هعمل الكرسى و مكنش فى حاجة هتتغير من ناحيتى واعتقد انتو كمان كنتو هتبقو على موقفكو الى اعذرنى اسميه تطفلى وفى الاخر كنا هنوصل لنفس النتيجة انى اسيب المنتدى فمكانش هيبقى ليها لازمه

اما بالنسبة لانى مقولتش كل جملة لمين فانا على طول بعمل كده لوفاكر فى الابداعات ولا انت شكلك عندك زاهيمر ولا ايه بس فى ناس عرفت الكلام لمين زى عمرو وكونك انت معرفتش دى مشكلتك
اما اخر حاجة انا مش هقدر اقولك انت فيك كذا كذا لانى مرضهاش على نفسى وعلى فكرة كلنا عيوب ومينفعش يبقى فى حد من غير عيوب وعلى العموم انت واحد فى اللى كتبهم

ومستنى اعرف هتقولى ايه

terminator
برشومى متقدم
terminator

هكذا نحن دائما Empty
مُساهمةموضوع: رد: هكذا نحن دائما   هكذا نحن دائما Icon_minitimeالجمعة أكتوبر 01, 2010 3:38 pm

مش عارف ليه يا سمون بتهرب منى بس ماشى نوكمنت براحتك يا

واشطة يا بشير
محمد يوسف البدوى
مشرف
مشرف
محمد يوسف البدوى

هكذا نحن دائما Empty
مُساهمةموضوع: رد: هكذا نحن دائما   هكذا نحن دائما Icon_minitimeالجمعة أكتوبر 01, 2010 4:46 pm

يعنى من اللى فهمته انك انسحبت علشان فى اعضاء متطفلين وانا معاك اننا كنا متطفلين عليك بس برضو ده لما عرفناك وعرفنا شخصيتك الحقيقة وقولنا اسمك انت شايفه تطفل اوكى
طب فاكر انت بقى لما عملت الكرسى قعدت سموان وقولت ايه..........
مفيش مشكلة ابد اتكل على الله يا some one انا بدات اعرف انت مين وان شاء الله هوصل انت متعرفش الموضوع مهم بالنسبى ليا قد قيه بس متقلقش لما اعرف مش هقول لحد انا بحترم خصوصية الاخرين
يلا رد على سؤال زكريا وفى كمان واحد اهو

انت بتحب ايه من الحلويات واوعى تستغرب انا ليا اسبابى؟
اكيد هترد بصراحة!!!!!
يعنى انت كنت عاوز تعرف سموان
اما بخصوص ابداعات الاعضاء فانا كنت موافق عليه مع انى كنت من الناس الاوئل اللى انت جبت مشاركتهم فى الموضوع بس انا كنت واخدها على انه موضوع كويدى
اما بخصوص رايك فيه فانا عرفت تقصد مين من الاعضاء وما دام انا منهم يبقى انا رقم 2 وانا مش معاك خالص الحمد لله انا لى شخصيتى المستقلة وانا بقول راى من دماغى ومش امعة خالص وعمرى ما كنت مبرد على اخر تعليق لانى الحمد لله عندى فكر وبعرف اقول راى وبعرف اعبر عن اللى عاوز اقوله
someone
عضو مميز
عضو مميز
someone

هكذا نحن دائما Empty
مُساهمةموضوع: رد: هكذا نحن دائما   هكذا نحن دائما Icon_minitimeالسبت أكتوبر 02, 2010 1:22 am

طيب بعيدا عن الحوار ده
الآية من سورة ايه يا ترمو ؟؟؟؟؟
terminator
برشومى متقدم
terminator

هكذا نحن دائما Empty
مُساهمةموضوع: رد: هكذا نحن دائما   هكذا نحن دائما Icon_minitimeالسبت أكتوبر 02, 2010 4:51 pm

بص يا محمد من غير زعل هقولك حاجة
بالنسبة لانى كنت عاوز اعرف سمون ده مش عيب ولا مشكلة المشكلة انى لما اعرف مين هو مسيحش وميبقاش كلامى معاه على الملاء وبعدين اعتقد انه سمون اكتر واحد ممكن يقولك اذا كنت انا تطفلت عليه ودايقته على المنتدى ولا لا وان كل كلامى معاه كان ازاى وانا مستيه يرد على النقطة دى يمكن يقنعك اكتر منى بكلامه لانه طرف اصلى انا منكرش ان كنت عاوز اعرفه بس مكنتش عاوز اعرفه للناس

اما بخصوص الابداعات انت وافقت ورجعت رفض وانا فاكر كويس

اما بخصوص راى اللى انت طلبته فانا هاخد كلمة حبيبى طبعا استعارة نو كومنت

بس هسالك سؤال صغير ممكن توضحلى ايه الفرق بين الراين دول وهل هما الاتنين واحد ولا فيهم اختلاف فى الموضوع

1-انا شايف ان من الواجب عليك تاكل ضيوفك اولا الغرب اللى هم مش من البلد اواصحابك اللى برضو مش من البلد وبعد كده تشوف اهل البلد ,انا معاك انالمنظر بيبقى وحش لما يقعدوا يشدوا فى الناس بس لازم لانه واجب وده رايى

2-انا معاك ان لو الواحد مش مقتدر مش لازم ياكل الناس كلها وبعدين لازم الناس تعذر برضو

هو ده اللى انا عاوز اعرفه ياريت ترد وعلى فكرة هيكون اخر كلام فى الموضوع ده عشان متزعلش وياريت انك متزعلش بس انت اللى طلت

محمد يوسف البدوى
مشرف
مشرف
محمد يوسف البدوى

هكذا نحن دائما Empty
مُساهمةموضوع: رد: هكذا نحن دائما   هكذا نحن دائما Icon_minitimeالسبت أكتوبر 02, 2010 10:17 pm

يعنى يا محمد اذا كان الواحد مقتدر فممكن ياكل الناس كلها اما لو كان
على قده فمش لازم يتحامل على نفسه ياكل الناس كلها مثلا ياكل الناس الغريبة بس
وعلى الناس اللى من البلد وعارفة حالة الراجل انها تعذر الراجل
واضحة ولا مش واضحة
وبعدين يا محمد مفيش حد سالك انت مين احنا عرفنا ان انت محمد رافت بالصدفة وبعد كده قولنا اسمك على المنتدى , وفى الازمة الاخيرة عمرو قال للمياء انه عرفها بس مذكرش اسمها وسيح
وانا هزعل من ايه وخلينا نتكلم مع بعض طالما بدون اساءة
محمد يوسف البدوى
مشرف
مشرف
محمد يوسف البدوى

هكذا نحن دائما Empty
مُساهمةموضوع: رد: هكذا نحن دائما   هكذا نحن دائما Icon_minitimeالسبت أكتوبر 02, 2010 10:55 pm

وبعدين يا ترمو انا كنت برد على الاستاذ اشرف لانه كان بيكلم على الناس اللى بتداين علشان موضع الاكل فده كان ردى يعنى مفيش انا مش برجع فى راى ,انا بقول ان الراجل يعمل الواجب بس بدون تحامل على رايه لكن انت جبت مساهمتى بس ومجبتش الكلام اللى قبله.
someone
عضو مميز
عضو مميز
someone

هكذا نحن دائما Empty
مُساهمةموضوع: رد: هكذا نحن دائما   هكذا نحن دائما Icon_minitimeالسبت أكتوبر 02, 2010 11:39 pm

هو انا ردودي ف الموضوع ده مابتظهرش ف جهازك وللا ايه يا ترمو ؟؟؟
هكذا نحن دائما 144814 هكذا نحن دائما 144814 هكذا نحن دائما 144814
يا عم انت الآية اللي كتبتها فوق دي من سورة ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟ شوفها صح وللا لأ .

اقتباس :
وبعدين اعتقد انه سمون اكتر واحد ممكن يقولك اذا كنتانا تطفلت عليه ودايقته على المنتدى ولا لا وان كل كلامى معاه كان ازاىوانا مستيه يرد على النقطة دى يمكن يقنعك اكتر منى بكلامه لانه طرف اصلىانا منكرش ان كنت عاوز اعرفه بس مكنتش عاوز اعرفه للناس

أيون ...... أنا ماكنتش مضايق من كلامك معايا بس ممكن اكون انا بأتساهل ف حاجات
غيري بيعتبرها تطفل يعني في حاجات انت كنت بتقولها بيتهيألي لو حد غيري كان
قالك شيلها تاني بس بالنسبالي كنت باعديها عادي وماباتضايقش .

وابقى شوف الآية يا ترمو وماتنفضش زي كل مرة
ومش هاقولك تاني هكذا نحن دائما 513254 .
terminator
برشومى متقدم
terminator

هكذا نحن دائما Empty
مُساهمةموضوع: رد: هكذا نحن دائما   هكذا نحن دائما Icon_minitimeالأحد أكتوبر 03, 2010 6:05 pm

بص يا برنس البرانيس الايه اللى انت مصر عليها اهى
(وَلاَ تَجْعَلْ يَدَكَ مَغْلُولَةً إِلَى عُنُقِكَ وَلاَ تَبْسُطْهَا كُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُومًا مَّحْسُورًا) الإسراء: 29

اما حبيب قلبى التانى يوسف فبجد مش عارف اقولك غير حاجة واحدة

الاعتراف بالحق فضيلة وليس رزيلة واخير من المجادلة لاجل لا شىء وكمان نوكمنت
احمد ايفا
برشومى اصيل
احمد ايفا

المساهمات : 184
السن : 33
العنوان : فى اى مكان ممكن تلاقينى اسأل عليا انت بس
الابراج : الدلو
المزاج : حسب الجو
الهوايه : الحمد لله لسه طالب واحده كانز دلوقت

هكذا نحن دائما Empty
مُساهمةموضوع: رد: هكذا نحن دائما   هكذا نحن دائما Icon_minitimeالأحد أكتوبر 03, 2010 8:26 pm

انا معاك ان الاعتراف بالحق فضيلة بس اعترف اقول ايه؟؟؟؟؟؟؟؟
وانت لو جبت المساهمات اللى قبلى كنت مقولتش ان فى اعتراض يعنى متجبش مسهماتى وتسيب المسهمات التانية تحسس الناس انى برد على نفسى لو هتجيب جيب الكلام كله متجبش من النص وتسيب الباقى , ولو كلامى مش مفهوم ليه الاعضاء التانية فهماه ما عدا انت؟؟؟
someone
عضو مميز
عضو مميز
someone

هكذا نحن دائما Empty
مُساهمةموضوع: رد: هكذا نحن دائما   هكذا نحن دائما Icon_minitimeالإثنين أكتوبر 04, 2010 10:30 pm

اقتباس :
بص يا برنس البرانيس الايه اللى انت مصر عليها اهى
(وَلاَ تَجْعَلْ يَدَكَ مَغْلُولَةً إِلَى عُنُقِكَ وَلاَ تَبْسُطْهَا كُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُومًا مَّحْسُورًا) الإسراء: 29

انت بتسأل سؤال تاني وترد على نفسك ؟؟؟؟؟؟
أنا باسألك الآية اللي انت كاتبها دي " ولا تغلل يديك الى عنقك ولا تبسطها كل البسط "
من سورة ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هكذا نحن دائما
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» استغفر ربك دوما دائما
» هكذا يمضى الحب .....يقوده الجنون@};-